مرکز درمان ناباروری دکتر دبیر اشرافی
مرکز درمان ناباروری دکتر دبیر اشرافی

موفقیت اجرای برنامه غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان کشور

رشید رمضانی، معاون مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان در تمام استانه ای کشور با موفقیت اجرا شده است.

در نشست غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان که در یزد برگزار شد، دکتر رمضانی با اشاره به این که موفقیت های بزرگی در حوزه بیماری های غیرواگیر در کشور به دست آمده است، افزود: اکنون بستر بسیار خوبی برای کنترل بیماریهای غیرواگیر در کشور فراهم شده است اما باید در این حوزه فعالیت بیشتری شود.

وی افزود: امروز نیازمند تحول مثبت و همکاری جدی در حوزه بیماریهای غیرواگیر در کشور هستیم. در این خصوص، رسانه ملی نیز باید وارد عرصه شود.

محمد حسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست گفت: اجرای طرح غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان موجب کاهش خسارات و معلولیت های ناشی از این بیماری در جامعه شده است. زیرا کم کاری مادرزادی تیرویید یکی از علل مهم قابل پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی در نوزادان است.

در این نشست کشوری که با عنوان "غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان" برگزار شد، 110 نفر از مدیران و کارشناسان بیماری های غیرواگیر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور حضور داشتند.

این نشست دو روزه که در یزد برگزار شد، مسایلی همچون بیماری کم کاری تیرویید، راه های درمان بیماری تیرویید نوزادان و آخرین دستورالعمل های اجرایی دانشگاه ها در این بخش بحث و تبادل نظر شد.
منبع : ایرنا

نوشتن نظر




تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید