مرکز درمان ناباروری دکتر دبیر اشرافی
مرکز درمان ناباروری دکتر دبیر اشرافی

مادران باردار مراقب علائم عفونت خونی باشند

پزشکان توصیه می‌کنند زنان باردار و مادرانی که تازه وضع حمل کرده‌اند باید نسبت به علائم عفونت‌های کشنده هوشیار باشند.
متخصصان دانشگاه آکسفورد در این رابطه اعلام کردند، اکثر خانم های باردار، در صورتی که مبتلا به عفونت خونی شوند، با مصرف آنتی‌بیوتیک بهبود می‌یابند ولی اگر به انواع شدید عفونت‌های خونی مبتلا گردند، درمان اورژانسی و سریع آن ضروری است و نباید از آن چشم پوشید.
"سپسیس" یا عفونت خون که مثلاً در انگلیس عامل اصلی مرگ و میر مادران تازه وضع حمل کرده به حساب می‌آید، باعث بیش از حد فعال می‌شود سیستم ایمنی بدن شود و این وضعیت واکنش‌هایی را به دنبال دارد که در نهایت می‌تواند به نارسایی اعضای بدن منجر شود.
پرفسور "ماریان نایت" از دانشگاه آکسفورد اظهار داشت: اغلب خانم هایی که در دوران بارداری و پس از آن دچار عفونت خون می‌شوند با دارو به سرعت رو به بهبود می‌ شوند ولی با این حال تعداد اندکی از آنها حتی پس از مصرف آنتی‌بیوتیک نیز دچار سپسیس حاد یا شوک سپسیس می‌شوند. بنابراین پزشکان باید بدانند که تجویز داروهای آنتی بیوتیک به تنهایی از عفونت‌های شدید جلوگیری نمی‌کند.
نایت گفت: به نظر می رسد عفونت با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان شود اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که هنوز هم شماری از زنان در این کشور بر اثر ابتلا به عفونت خونی در دوران بارداری و پس از آن، متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند.
منبع : سلامت نیوز

نوشتن نظر




تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید