مرکز درمان ناباروری دکتر دبیر اشرافی
مرکز درمان ناباروری دکتر دبیر اشرافی

خطرات آلودگی هوا برای مادران باردار

احتمال ابتلای به آسم در نوزادان مادران بارداری که 3 ماهه دوم بارداری خود را در مکانی با هوای آلوده گذرانده‌اند، زیاد است.
پژوهشگران بر این باورند مادران بارداری که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند، روزانه هوای آلوده زیادی را استنشاق می کنند که این آلودگی به اندازه استعمال سیگار بر سلامت جنین، به خصوص سلامت سیستم تنفسی نوزاد، تاثیر نامطلوب می‌گذارد.
به گزارش هلث‌دی نیوز، سرپرست تحقیقات دانشکده پزشکی نیویورک سیتی می‌گوید: "ابتلا به اختلالات تنفسی مانند آسم در نوزادان به‌خاطر استنشاق هوای آلوده توسط مادران در دوران بارداری، به‌ سبب ایجاد اختلال در سیستم تنفسی در دوران جنینی، وجود دارد."
از این رو به مادران باردار، به خصوص در 3 ماهه دوم بارداری توصیه می‌شود که تا حد امکان در معرض هوای آلوده قرار نگیرند و اگر شرایط زندگی در شهری با هوای پاک‌تر برای آنها وجود دارد، حتماً این تغییر مکان را انجام دهند و اگر این امکان برایشان فراهم نیست، در روزهای آلوده در و پنجره‌های خانه را ببندند و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. در فضای بیرون از منزل از ماسک‌های فیلتردار کمک بگیرند. در منزل از دستگاه‌های تصفیه هوا، خصوصاٌ در اتاق خواب استفاده کنند. میوه و سبزی تازه بیشتری در طول روز بخورند تا سموم واردشده احتمالی از بدنشان دفع بشود. مصرف شیر روزانه که دفع‌ کننده سموم از بدن است را هم فراموش نکنند.
منبع : سلامت نیوز

نوشتن نظر




تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید