نام هاي پسر ثبت احوال

در اين دسته بندي 336 مورد موجود مي باشد.
جستجوي نام مورد نظر :
جستجو در تمامي دسته بنديها
شروع با حرف شامل اسم دقيق مشابه
اسم معنای اسم
لطف الله

1- (عربي) بخشش پروردگار 2- (اَعلام) امیر سربداری خراسان (461-762 قمری) ، که پس از کشته شدن حیدر سربداری بر تخت نشست، ولی او هم پس از یک سال و چند ماه کشته شد.

لقمان

1- (عربي) (اَعلام) 1- سوره‌ي سي و يكم از قرآن كريم داراي سي و چهار آيه 2- شخصی که در قرآن از او به صورت مردی فرزانه یاد شده که فرزند خود را به خداپرستی و رفتار خوب پند می‌دهد و در ادبیات دوره‌ي اسلامی شهرت یافته است.

لهراسب

لُهراسب 1- (در اوستايي) به معني صاحب اسب تندرو 2- صفتی برای خورشید 3- (اَعلام) (در شاهنامه) لُهراسب سومین شاه سلسله‌ي كياني، که کیخسرو او را به جانشینی خود برگزید. او آتشکده‌ي آذر برزین را بنیان نهاد، 120 سال پادشاهی کرد و به دست ارجاسپ تورانی کشته شد.

لون

1-(عربي) لَون)، رنگ 2- (به مجاز) نوع، گونه 3- (اَعلام) شيمیدان آمریکایی متولد روسیه (1869-1940 میلادی) که به خاطر پژوهش هایش درباره‌ي اسیدهای نوکلئیک و تشکیل نوکلئوتیدها معروف شده، هم نویسه می‌باشد.

ليث

1- (عربي) سخت، شدید، لَیث 2- شير، اسد 3- (به مجاز) دلير و شجاع 4- (اَعلام) 1: لَیث ابن بختری مرادی از ياران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در قرن 2 هجری، كه كنيه او ابوبصير بوده است. 2: چهارمین امیر سلسله‌ ي صفاریان (296-298 قمری) فارس را تصرف کرد ولی از سپاهیان خلیفه شکست خورد و اسیر شد و او را در بغداد کشتند.